Η κατασκευή ιστοσελίδας για την επιχείρηση μας είναι ίσως το σημαντικότερο επιχειρηματικό βήμα μετά την ίδρυση της.
Το διαδίκτυο είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας. Εκτός από ένα πολύ μικρό ποσοστό που αντιστέκεται και θα αντιστέκεται για πάντα στον εισβολέα όπως έλεγε και ο Αστερίξ, όλοι οι υπόλοιποι χρησιμοποιούμε πολλές φορές την ημέρα το internet.
Απο την αναζήτηση ιατρικών πληροφοριών έως το επόμενο μέρος στο οποίο θα πάμε διακοπές, το διαδίκτυο είναι το μέσο που θα μας βοηθήσει.
Έρευνα του Επιμελητηρίου Αθηνών που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2023, αναφέρει ότι το 91% των ερωτηθέντων είναι χρήστες του διαδικτύου. Από αυτούς, το 90% δήλωσε πως αντλεί καθημερινά και αρκετές φορές την ημέρα την ενημέρωση του μέσα από το Internet.
Για να μην μακρυγορώ, η ζωή μας πλέον ταυτίζεται με την τεχνολογία και το διαδίκτυο. Και αυτό, είναι το γεγονός στο οποίο πρέπει να επενδύσει ένας επαγγελματίας για να μεγαλώσει την επιχείρηση του.
Μια λάθος πεποίθηση για την κατασκευή ιστοσελίδας
Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε όλοι μια εκρηκτική άνοδο των Social Media και του αριθμού των χρηστών που τα χρησιμοποιούν.
Τα Social είναι τόσο διαδεδομένα, που πολλοί επαγγελματίες πιστεύουν ότι η κατασκευή ενός website είναι ένα περιττό βήμα. Facebook, Instagram, Tik Tok και ένα σωρό ακόμα εργαλεία είναι όντως διαθέσιμα σε κάποιον για να προβάλει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του.
Επίσης, στο Ελληνικό διαδίκτυο υπάρχουν αρκετοί επιχειρηματικοί κατάλογοι στους οποίους μπορεί κάποιος να δηλωθεί και να καταχωρήσει τα στοιχεία επικοινωνίας μιας εταιρείας.
Αρκούν όμως αυτά; Μπορεί μια επιχείρηση να βασιστεί στα κανάλια προβολής που προαναφέρθηκαν και να πετύχει; Ξεκάθαρα όχι, και δεν υπάρχει μεγαλύτερο λάθος από αυτήν την πεποίθηση και το εξηγώ παρακάτω!
Γιατί η κατασκευή ιστοσελίδας για μια επιχείρηση δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο μέσο προβολής
Αναμφισβήτητα, είναι καλό μια εταιρική οντότητα να προβάλλεται σε όσο το δυνατόν περισσότερα μέσα μπορεί.
Όμως, τα αποτελέσματα που μπορεί να φέρει επενδύοντας στο “δικό της χωράφι”, απλά δεν συγκρίνονται! Για να το κάνω λιανά, σκεφτείτε το παρακάτω παράδειγμα που μου αρέσει να επικαλούμαι:
Ας υποθέσουμε ότι θέλουμε να γίνουμε επιχειρηματίες. Έχουμε σπουδάσει ή έχουμε εκπαιδευτεί στον κλάδο που μας ενδιαφέρει, και θέλουμε να ιδιωτεύσουμε. Ξαφνικά, εμφανίζεται κάποιος και μας λέει “σου δίνω οικόπεδο να χτίσεις το μαγαζί/γραφείο που θέλεις. Δεν θέλω τίποτα σε αντάλλαγμα, και ο΄ύτε θα έχουμε κάποιο συμβόλαιο…“
Είναι αυτή η εξυπνότερη κίνηση που μπορούμε να κάνουμε; Μάλλον όχι! Θα θελήσουμε να είμαστε κατοχυρυμένοι και πολύ καλά θα κάνουμε. Θα πάμε να στήσουμε την δουλειά μας είτε σε χώρο που μας ανήκει, είτε σε χώρο που θα νοικιάσουμε με συμβόλαιο.
Γι’αυτόν ακριβώς τον λόγο, μια επιχείρηση πρέπει να επενδύσει πρώτα στο δικό της “χωράφι”. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, το χωράφι είναι ψηφιακό και το 1ο όργωμα η κατασκευή ιστοσελίδας.
Μετά, πρέπει να σπείρουμε τους καρπούς, να τους φροντίσουμε και να τους διαφημίσουμε στους υποψήφιους πελάτες μας.
Ποιά χαρακτηριστικά πρέπει να έχει η ιστοσελίδα μας
Για να φτάσατε μέχρι εδώ, μάλλον σας έπεισα. Διαβάστε όμως παρακάτω ποιά είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μια εταιρική ιστοσελίδα.
Κάθε ένα από τα παρακάτω, παίζει βασικό ρόλο στην online επιτυχία μας.
Η μαγική λέξη κλειδί
Εν αρχή, ην τα Keywords. Πριν την κατασκευή ιστοσελίδας, απαιτείται σοβαρή έρευνα για την βασική αλλά και τις δευτερεύουσες λέξεις κλειδιά που μας αφορούν.
Λέξεις κλειδιά είναι όλες εκείνες οι φράσεις με τις οποίες το κοινό ψάχνει στην Google. Τόσο η αρχική σελίδα όσο και οι υπόλοιπες υποσελίδες του website μας, πρέπει να αξιοποιούν/περιλαμβάνουν τα Keywords για τα οποία θέλουμε να εμφανιζόμαστε στις μηχανές αναζήτησης.
Για παράδειγμα, ένας Οδοντίατρος στην Άρτα, σαν βασική λέξη κλειδί έχει το “οδοντίατρος Άρτα”. Σαν δευτερεύουσες λέξεις κλειδιά, έχει τις “καθαρισμός δοντιών”, “απονεύρωση” κλπ.
Πλατφόρμα φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης
Το WordPress είναι η δημοφιλέστερη πλατφόρμα για την κατασκευή ιστοσελίδων.
Εκτός και αν μια επιχείρηση χρειάζεται μια custom λύση, το WordPress θα καλύψει όλες τις ανάγκες μας και θα έχουμε μια εύκολη διαχείριση του website μας.
Ξεκάθαρο μήνυμα
Το ξεκάθαρο μήνυμα πρέπει να είναι ξεκάθαρο. Αν δεν το έχω κάνει ήδη ξεκάθαρο, να το ξεκαθαρίσω!
Ο χρήστης πρέπει να καταλαβαίνει άμεσα τι αφορά η σελίδα που επισκέπτεται. Αν βρεί κάτι δυσνόητο ή νιώθει ότι πρέπει να ζοριστεί για να καταλάβει τι είναι αυτό που βλέπει, τον χάσαμε τον πελάτη πατριώτη.
Ταχύτητα φόρτωσης
Του αργού η σελίδα, δεν πρόκοψε ποτέ! Όλοι μας έχουμε πατήσει το Back button άπειρες φορές όταν αργεί να φορτώσει ένα website.
Η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας μας πρέπει να πληροί κάποιες ελάχιστες προϋποθέσεις και να μην καθυστερεί. Σε αυτό, καθοριστικό ρόλο παίζει το πακέτο φιλοξενίας που θα επιλέξουμε για το site μας.
Φιλική προς τα smartphones
Είναι δεδομένο ότι οι περισσότερες επισκέψεις σε μια ιστοσελίδα, γίνονται από κινητές συσκευές. Για την ακρίβεια, τα ποσοστά επισκεψιμότητας από τηλέφωνα και tablets σε ένα website ξεπερνούν το 65-70%.
Θα πρέπει λοιπόν η κατασκευή της ιστοσελίδας μας να προβλέπει την άριστη εμφάνιση στις οθόνες των smartphones. Μέγεθος γραμματοσειράς, κουμπιά που είναι κοντά μεταξύ τους, όλα επηρεάζουν!
Ποιοτικό περιεχόμενο
Η κατασκευή ιστοσελίδας από μόνη της δεν εξασφαλίζει την επισκεψιμότητα της. Για να αυξήσουμε το κοινό μας και για να μας μάθει ο κόσμος, χρειαζόμαστε περιεχόμενο.
Με τον όρο περιεχόμενο, εννοώ άρθρα που να πραγματεύονται τις πτυχές των υπηρεσιών ή προϊόντων μας στοχεύοντας σε λέξεις κλειδιά που αναζητά το κοινό στο οποιο απευθυνόμαστε.
Η παραγωγή περιεχομένου πρέπει να είναι συχνή, και τα κείμενα να επεξεργάζονται από κάποιον που γνωρίζει τι κάνει. Το μέθεγος και η ποιότητα των φωτογραφιών, η δομή του κειμένου, όλα παίζουν ρόλο!
Μετά την κατασκευή website: Οφέλη και αναγκαίες ενέργειες
Ένας σοφός κάποτε είπε ότι “η κατασκευή ιστοσελίδας από μόνη της είναι σαν να στήνεις ένα περίπτερο στην έρημο. Αν δεν κάνεις αυτά που πρέπει, δεν θα την επισκεφθεί κανείς…”
Μπορώ να πώ ότι είχε δίκιο. Αν αφήσουμε την ιστοσελίδα μας στην τύχη της, δεν θα αυξήσει από μόνη της την επισκεψιμότητα της άρα και το πελατολόγιο μας.
Οργανική αύξηση επισκεψιμότητας
Με τον όρο οργανικές, αναφερόμαστε στις επισκέψεις της ιστοσελίδας μας που προκύπτουν από την αναζήτηση που κάνει το κοινό και δεν πληρώνουμε για αυτές.
Την οργανική αύξηση επισκεψιμότητας λοιπόν, την πετυχαίνουμε όπως ανέφερα και προηγουμένως με την δημοσίευση ποιοτικού περιεχομένου που στοχεύει σε συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά.
Social Media
Ναι, είναι απαραίτητα. Για πολλούς λόγους. Τα social μας δίνουν την δυνατότητα παρουσίας σε δίκτυα που χρησιμοποιούν εκατομμύρια χρήστες, και αυτό πρέπει να το εκμεταλλευτούμε.
Επίσης, μας προσφέρουν έναν εξαιρετικό μηχανισμό διαφήμισης μέσα από τον οποίο μπορούμε να αυξήσουμε το κοινό που μας γνωρίζει και μας εμπιστεύεται τα χρήματα του.
Μετά την κατασκευή ιστοσελίδας, οι λογαριασμοί στα κοινωνικά δίκτυα είναι από τις βασικές κινήσεις που πρέπει να κάνει μια επιχείρηση.
Newslettering
Ίσως ο πιο παρεμελημένος τρόπος αύξησης κοινού από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα.
Μια φόρμα εγγραφής στην υπηρεσία ενημερώσεων μας, θα συγκεντρώνει σταδιακά email ανθρώπων που όντως ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας. Και αυτά τα στοιχεία, είναι χρυσός!
Google Ads
Το κερασάκι στην τούρτα! Τίποτα δεν συγκρίνεται με τα αποτελέσματα που μπορεί να μας φέρει ο μηχανισμός διαφημίσεων της Google.
Σε επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες και έχω μεγάλη εμπειρία, για κάθε 1€ που ξοδεύεται σε Google Ads επιστρέφουν 4 ή 5€ πίσω! Από ένα σημείο και μετά, αν όλα γίνουν όπως πρέπει, το website γίνεται μια πραγματική μηχανή παραγωγής χρήματος.
Εν κατακλείδι: Κατασκευή ιστοσελίδας με άλλο μάτι
Μήπως άλλαξε λίγο η αντιμετώπιση σας σε ό,τι αφορά την δημιουργία ιστοσελίδας μετά από αυτό το άρθρο;
Χαίρομαι, μόλις κάνατε το πρώτο βήμα ώστε να αναπτύξετε την επιχείρηση σας και να αυξήσετε το πελατολόγιο σας. Δεν υπάρχει περίπτωση να κάνετε τα παραπάνω που μόλις διαβάσατε και να μην πετύχετε.
Αν αναζητάτε έμπιστους συνεργάτες για να σας καθοδηγήσουν στην online επιτυχία, είμαστε εδώ. Έχουμε την εμπειρία να δημιουργήσουμε για την επιχείρηση σας μια ιστοσελίδα που να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές που αναφέρθηκαν παραπάνω.
Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας με όποιον από τους ακόλουθους τρόπους σας εξυπηρετεί, θα χαρώ να γνωριστούμε:
- Κάλεσε μας στο 6978102431
- Στείλε μας email στο info@godigi.gr
- Συμπλήρωσε την φόρμα επικοινωνίας της ιστοσελίδας μας